► مهندسان عمران دانشگاه ازاد پرند►

► مهندسان عمران دانشگاه ازاد پرند►
اللهم عجل لولیک الفرج...
| | | | |
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع تبادل لینک و معرفی سایت و آدرس yasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





منبع : uconc.com , ایران سازه

دانلود مقاله مطالعه نفوذپذیری در بتن های با کارایی بالا

نویسنده: دکتر محمد شکرچی زاده

چکیده :
به علت کاربرد روزافزون دوده سیلیس در سازه های بتنی که تحت تأثیر شرایط نامساعد خارجی قرار دارند، ضروری است نفوذپذیری این ساختمان ها در برابر سیالات مختلف مورد مطالعه قرار گیرد. در این مقاله به تأثیر عوامل گوناگون بر روی ضریب نفوذپذیری بتن پرداخته شده، و نشان داده شده است که نسبت آب به سیمان اثر قابل ملاحظه ای در این رابطه دارد.
نتیجه مثبت افزودن دوده سیلیس برای کاستن ضریب نفوذپذیری بتن بستگی زیادی به استفاده از مقدار بهینه دوده سیلیس دارد. مقدار اپتیمم دوده سیلیس را می توان از آزمایش های مقاومت فشاری 28 روزه بتن حدس زد.
به حجم 1.12 مگابایت

در فرمت فشرده (rar)

Password: www.uconc.com

لینک دانلود :

http://www.4shared.com/file/1xO_sVDL/Nofuz_paziriye_beton_ba_karaiy.html

لینک دانلود از ایران سازه

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 


منبع : uconc.com

دانلود مقاله بتن ریزی توأم با حفاری

نویسندگان: مهندس سید حجت الله واله – مهندس سید احمد دانشیار

چکیده :

اجرای پروژه های برق آبی در کشور هر لحظه وسیع تر و متکامل تر می گردد. همراه با این وسعت، برنامه ریزی آنها در جهت اقدام بموقع پروژه ها پیچیده تر می شود.

در مطالعات اولیه، کلیه گزینه ها و طرح های گوناگون بررسی و بهترین آنها از نظر بازدهی مناسب و منابع مالی انتخاب می گردد. هدف نهایی طرح و بهینه و کامل، اجرای پروژه در مدت مشخص و تعیین شده در چهارچوب برنامه زمان بندی مصوب می باشد. پروژه برق آبی سد و نیروگاه مسجد سلیمان (گدارلندر) یکی از پروژه هایی است که بدلیل لزوم بازپرداخت وام، زمان راه اندازی نیروگاه و تولید برق از اهمیت خاصی برخوردار است.
تأخیرات زمانی غیر قابل پیش بینی در جریان اجرای پروژه، دستگاه اجرایی را وادار به کاهش زمان فعالیت های باقی مانده نمود. در این راستا و جهت تحقق این مهم، مشخصات فنی اجرایی بر پایه مطالعات فنی و مهندسی دستخوش تغییرات اساسی گردید که مهمترین آنها را می توان اجرای عملیات بتن ریزی توأم با حفاری دانست.

به حجم 755 کیلوبایت

در فرمت فشرده (rar)

رمز : www.uconc.com

لینک دانلود :

http://www.4shared.com/file/OPPKK_2P/Haffari_toam_ba_betonrizi__www.html

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 

 


منبع : uconc.com

دانلود مجموعه مقالات اولین کارگاه تخصصی بتن خود تراکم

دانشکده فنی تهران

10 اسفند 1385

به حجم 6.88 مگابایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.4shared.com/office/1OiOR9Cm/SCC_wwwuconccom_.html

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه 10 دی1390ساعت 15:13  توسط فراهانی   |  نظر بدهید

منبع : uconc.com , ایران سازه

دانلود مقاله بتن های خاص برای شرایط ویژه

نقل قول :

نویسنده: دکتر علی اکبر رمضانیانپور

اینک نزدیک به دو قرن از تولید سیمان بصورت فعلی و متعاقب آن, ساخت بتن می گذرد. تحولات شگرفی در این مدت در تولید این ماده ارزشمند و پر مصرف ساختمانی به وقوع پیوسته است. پس از غلبه بر ضعف های بتن از نقطه نظر مقاومت, به ویژه مقاومت کششی در ساخت بتن های با مقاومت بسیار زیاد, اینک توجه خاص به ساخت بتن های بادوام و عملکرد بالا در طی سالهای بهره برداری و افزایش عمر مفید سازه های بتنی به ویژه در مناطق خاص, معطوف گشته است.
ساخت بتن هایی با افزودنی های مختلف به عنوان ماده چهارم بتن, استفاده از سیمان های جدید و مواد پوزولانی در سیمان های مخلوط و نیز کاربرد مواد زائد صنعتی به عنوان بخشی از سیمان و یا سنگدانه از تحولاتی است که در دهه های اخیر در صنعت بتن جایگاه ویژه ای یافته است. در سازه های بتنی مسلح نیز با پدیده مهم خوردگی فولاد با ارائه راه حل هایی چون فولادهای ویژه, آرماتورهای پلاستیکی, حفاظت کاتدیک, بازدارنده های خوردگی و پوشش های اپوکسی تا حدی مقابله شده است.

در مقاله اخیر به پاره ای از بتن های خاص که عملکرد مناسب و قابل قبولی در شرایط ویژه و کاربردهای اختصاصی داشته اند, اشاره شده است. کاربرد مواد افزودنی به ویژه فوق روان کننده ها و نیز مواد پوزولانی جایگزین به ویژه دوده سیلیس در تولید بتن با مقاومت زیاد و با عمکلرد خوب مختصرا" توضیح داده شده است. کاربرد الیاف و ساخت بتن های با نرمی بالا در تحمل بارهای دینامیکی و ضربه و نیز استفاده از آرماتورهای مختلف جهت مقابله با پدیده خوردگی و شیوه های مختلف پیشگیری از خوردگی در سازه های بتنی مسلح به ویژه برای محیط های خاص از مواردی است که در سال های آخر این قرن بسیار مورد توجه بوده و در اینجا مختصرا" به آنها اشاره شده است.

در ادامه مطلب

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 


ادامه مطلب

منبع : ایران سازه
مقاله مدل سازي اندرکنش برج آبگير، مخزن، پي تحت اثر زلزله
مدل سازي در مهندسي تابستان 1388; 7(17):0-0.
شريعت مدار هاشم*,ميرحاج عادل

* گروه مهندسي عمران، دانشکده مهندسي، دانشگاه فردوسي مشهد، مشهد، ايران

چکیده :

در اين پژوهش، روش هاي مدل سازي سه بعدي برج آبگير، مخزن، پي به صورت المان محدود استاندارد به منظور درنظر گرفتن اثرات اندرکنش سيال، سازه بر رفتار لرزه اي خطي برج هاي آبگير، بررسي و نتايج به دست آمده با روش متداول "جرم افزوده هيدروديناميکي" مقايسه شده اند. با مدل سازي برج آبگير سد دوستي (ايران) به ارتفاع 46.5 متر تا سطح آب نرمال، آب مخزن پيراموني و محيط پي سنگ بستر، پاسخ لرزه اي خطي به زلزله هاي ناغان، طبس و السنترو بررسي شد. آب مخزن پيراموني به دو روش جرم افزوده و المان محدود مدل سازي شده است. نتايج به دست آمده از 20 تحليل لرزه اي نشان مي دهند که پاسخ لرزه اي برج آبگير، الگوي پخش فشار هيدروديناميکي اطراف آن و تنش اصلي به نوع مدل سازي مخزن، وجود سنگ پي، نوع زلزله و محتواي فرکانسي آن و زمان حداکثر پاسخ نوک برج بستگي دارند. مثلا در اثر زلزله طبس، براي برج با مخزن خالي، مدل سازي سنگ پي باعث کاهش تغيير مکان و شتاب انتقالي به نوک برج به ترتيب به ميزان 9.31% و 3.35% مي شود.

كليد واژه: اندرکنش برج آبگير مخزن پي، تحليل لرزه اي خطي، فشار هيدروديناميکي، مدل سازي المان محدود، جرم افزوده هيدروديناميكي 

به حجم 1.2 مگابایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/26513881707.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

دانلود مقالات تخصصی فارسی در زمینه سدها و سازه های هیدرولیکی دیگر

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  جمعه 25 آذر1390ساعت 18:23  توسط فراهانی   |  آرشیو نظرات

منبع : ایران سازه
مقاله تعيين خط سير هدف هاي راداري
علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل تابستان 1390; 2(2 (پياپي 4)):125-132.

علائي محمد*,اميري رضا,کيوان شکوه رضا,مهدلو عبداله

چکیده :

به منظور ايجاد امکان پدافند در برابر اهداف مانوري و بهبود سرعت تصميم گيري، در اين مقاله ساختاري کلي براي مانورهاي مختلف اهداف در مختصات حرکتي ارائه شده است. به علاوه، خط سير اهداف مختلف از ديدگاه رادار شبيه سازي شده و شناخت مانور در ردگيري مورد توجه قرار گرفته است. به منظور ارائه ساختار کلي براي مانورهاي مختلف اهداف راداري، در اين مقاله نمونه هاي ارائه شده براي خط سير اهداف به صورت يک بعدي، دوبعدي و سه بعدي، براي اهداف داراي مانور و اهداف غيرمانوري مورد مطالعه و شبيه سازي قرار گرفته است. به عنوان يک نوآوري، تاثيرات احتمال هاي آشکارسازي و آژير خطا را در تمامي سناريوها اعمال شده است. براي تمامي نمونه هاي ارائه شده، شبيه سازي خط سير انجام و در نمودارهايي در پايان مقاله آمده است. نتايج حاصل از اين مقاله، مي تواند براي ارزيابي الگوريتم هاي مختلف ردگيري در نسبت هاي مختلف سيگنال به نويز مورد استفاده قرار بگيرد.

كليد واژه: ردگيري، خط سير، رادار، مانور، احتمال آشکارسازي، احتمال آژير غلط 

به حجم 492 کیلوبایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/30613900407.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

مقالاتي در مورد پدافند غيرعامل

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 


منبع : ایران سازه
مقاله طرح جديد رمزنگاري تصوير با استفاده از نگاشت ‏هاي آشوبي
علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل تابستان 1390; 2(2 (پياپي 4)):111-124.
ميرقدري عبدالرسول*,جلفايي عليرضا

چکیده :

امنيت اطلاعات يکي از مسائل با اهميت پدافندي در مقابله با حمله مهاجمان به حريم اطلاعات باارزش سازمان ‏ها مي‏باشد. يکي از ابزارهاي قدرتمند پدافند غيرعامل در راستاي تامين امنيت اطلاعات و ارتباطات، علم رمزنگاري مي‏باشد. در اين مقاله، يک الگوريتم جديد براي رمزنگاري تصوير با استفاده از نگاشت ‏هاي آشوبي بيکر و هنون براي حفاظت از تبادل تصاوير ديجيتال به طريقي کارآمد و امن پيشنهاد مي‏دهيم. براي بررسي كارايي اين طرح، با استفاده از نرم‏افزار MATLAB آن را پياده‏سازي نموده و به‏ منظور بررسي ميزان کارآمدي طرح پيشنهادي، آن را با استفاده از يک ‏سري آزمون ‏ها و مقايسه ‏ها مي‏سنجيم. اين آزمون ‏ها عبارتند از: آزمون بصري، تحليل فضاي کليد، تحليل هيستوگرام، آنتروپي اطلاعات، سنجش کيفيت رمزنگاري، تحليل همبستگي، تحليل تفاضلي و تحليل حساسيت نسبت به کليد. با توجه به نتايج آزمون ‏ها و تحليل‏ هاي صورت گرفته مي‏توان نتيجه گرفت که طرح پيشنهادي براي رمزنگاري تصوير، کارآمد مي‏باشد.

كليد واژه: نظريه آشوب، نگاشت‏ بيکر، نگاشت هنون، امنيت، کارآمدي 

به حجم 1.41 مگابایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/30613900406.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

مقالاتي در مورد پدافند غيرعامل

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 


منبع : ایران سازه
مقاله ارائه الگوريتم پيشنهادي براي تشخيص کدينگ کانال در سامانه هاي شنود مخابراتي
علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل تابستان 1390; 2(2 (پياپي 4)):101-110.
ناصري علي*,ميمنت مسعود

چکیده :

کارايي و توانايي نيروهاي امنيتي در هنگام عمليات امروزه به توان آنها در دريافت اطلاعات از جامعه هدف آنها بستگي جدي دارد، به صورتي که اين نيروها با به کارگيري سامانه هاي شنود مخابراتي و الکترونيکي همواره سعي در ارتقا بهره وري و کارايي خود دارند. تشخيص نوع كدينگ در سامانه هاي شنود پس از تشخيص نوع مدولاسيون انجام مي گيرد. تشخيص دقيق و به موقع کدينگ در اين سامانه ها به حدي مهم و حياتي است که کارايي اين سامانه ها به آن گره خورده است. در اين مقاله، الگوريتمي مبتني بر تئوري آنتروپي، طراحي و پيشنهاد مي گردد که قادر است انواع كدينگ بلوكي و كانولوشنال را تشخيص دهد. نتايج شبيه سازي الگوريتم پيشنهادي نشان مي دهد اين الگوريتم قادر به تشخيص نوع کدينگ در کانال هاي نويز سفيد گوسي جمع شونده (AWGN) با حداقل نسبت سيگنال به نويز 3dB، کانال دودويي متقارن (BSC) با احتمال خطاي کمتر از 0.1 و کانال دودويي داراي پاک شدگي (BEC) با احتمال خطاي کمتر از 0.2 مي باشد.

كليد واژه: جنگ الکترونيک، COMINT، کدينگ کانال، تئوري آنتروپي، نسبت سيگنال به نويز، احتمال خطا 

به حجم 1.71 مگابایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/30613900405.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

مقالاتي در مورد پدافند غيرعامل

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 


منبع : ایران سازه
ارائه يک پروتکل کارآمد توافق کليد گروهي تصديقي پويا مبتني بر شناسه
علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل تابستان 1390; 2(2 (پياپي 4)):139-150.
عريفي مرتضي*,گردشي محمود

چکیده :

پروتکل هاي تبادل کليد گروهي، نقش اساسي در برنامه هاي کاربردي گروهي از جمله سامانه هاي مخابراتي، رايانه اي و نظامي ايفا مي کنند. بررسي اين پروتکل ها با توجه به گستره وسيع استفاده، در ايجاد امنيت در ارتباطات بين المللي، تجاري و نظامي مي تواند نقشي تعيين کننده در تامين امنيت فضاي ارتباطي کشور ايفا کند. اکثر پروتکل هاي تبادل کليد گروهي موجود، با تمرکز بر بسط پروتکل تبادل کليد دو عضوي مشهور ديفي- هلمن، سعي بر ايجاد پروتکل هاي تبادل کليد چند عضوي يا گروهي نموده اند. امنيت پروتکل هاي موجود مبتني بر اين فرض است که سختي حل مساله ديفي- هلمن گروهي مي تواند به سختي حل مساله ديفي- هلمن دو عضوي کاهش يابد. برخلاف اين فرض، تبادل کليد گروهي يک توسيع ساده از پروتکل هاي تبادل کليد دو عضوي نمي باشد. در حقيقت تفاوت ها و چالش هاي بسياري براي طراحي و پياده سازي پروتکل هاي تبادل کليد گروهي وجود دارند که بايد بررسي شوند. اين تفاوت ناشي از تفاوت در ماهيت ارتباطات نقطه به نقطه و ارتباطات گروهي است. در ارتباطات گروهي تنها به دست آوردن يک کليد نشست مشترک مدنظر نمي باشد، بلکه توجه به تغييرات گروه نيز داراي اهميت است. در اين مقاله، يک پروتکل توافق کليد گروهي پويا مبتني بر شناسه با استفاده از زوج سازي ويل مطرح مي شود. در پروتکل ارائه شده، از ساختار درختي سه تايي کامل استفاده مي شود و همچنين تغييرات پوياي گروه نيز در نظر گرفته شده است. در پايان نشان داده مي شود که پروتکل ارائه شده ويژگي هاي امنيتي شناخته شده را برآورده مي کند و نسبت به پروتکل هاي با ساختار مشابه کارآمدتر است.


كليد واژه: توافق کليد گروهي، احراز اصالت مبتني بر شناسه، زوج سازي، ساختار درخت

به حجم 435 کیلوبایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/30613900409.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

مقالاتي در مورد پدافند غيرعامل

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 


منبع : civilbook , ایران سازه
دانلود رایگان مجموعه مقالات موسسه بین المللی بتن آمریکا

http://hfarahani48.blogfa.com

نقل قول :

درباره ی موسسه بين المللي بتن ACI

موسسه بين المللي بتن ACI يكي از معتبرترين مؤسسات علمي در جهان است كه در سال 1904 در آمريكا تاسيس گرديد....

در ادامه مطلب

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 


ادامه مطلب

منبع : ساختمان
مقاله طرح بهینه ابعاد دال بتنی و تیر جعبه ای فلزی در پل ها توسط الگوریتم اجتماع مورچگان
بهینه سازی به روش کلونی مورچگانمحمدرضا قاسمی - بابک دیزنگیان
از مجموعه مقالات پنجمین کنگره ملی عمران می باشد...
در فرمت پی دی اف (  pdf
)
لینک دانلود

دانلود مجموعه مقالات پنجمین کنگره ملی عمران (مشهد - 14 تا 16 اردیبهشت ماه 89)

لينك اتصال آنلاین دانلود مقالات

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

+ نوشته شده در  جمعه 18 آذر1390ساعت 15:50  توسط فراهانی   |  آرشیو نظرات

منبع : ایران سازه
دانلود مقاله بررسي شکل پذيري تيرهاي بتن آرمه وصله دار
محمدزاده برات علي*,اصفهاني محمدرضا,شوشتري احمد

* دانشکده مهندسي، دانشگاه فردوسي مشهد

مهندسي عمران (دانشکده مهندسي) 1389; 22(1):63-82.

چکیده :
در اين تحقيق، شکل پذيري تيرهاي بتن آرمه وصله دار، بررسي و تحليل مي شود. پارامترهاي مقاومت فشاري بتن، قطر ميل گردهاي کششي، مقدار و قطر خاموت هاي دور وصله به عنوان متغيرهاي اصلي نمونه هاي مختلف آزمايشگاهي، در نظر گرفته شده اند. تعداد 16 تير نمونه آزمايشگاهي در مقياس واقعي ساخته و آزمايش شدند. در آزمايش ها به کمک دستگاه دريافت و ثبت داده ها مقادير بار و تغيير مکان وسط دهانه تعيين شدند. با استفاده از مقادير بار و تغيير مکان اندازه گيري شده، منحني بار- تغيير مکان و شکل پذيري تيرها تعيين و مورد بررسي قرار گرفتند. به منظور ارزيابي شکل پذيري تيرها، از شاخص شکل پذيري که قبلا توسط محققين ارايه شده است، استفاده شد. مقايسه شاخص شکل پذيري در نمونه هاي مختلف، نشان مي دهد که مقاومت فشاري بتن و مقدار و قطر خاموت، اثر قابل توجهي روي شکل پذيري تيرهاي وصله دار دارد؛ در عين حال با استفاده از مقدار مناسب خاموت، مي توان براي مقاومت هاي مختلف به شکل پذيري مناسب رسيد.

كليد واژه: ميل گرد کششي، ميل گرد جانبي (خاموت) (تير)، بتن آرمه، پيوستگي، طول وصله، شکل پذيري 

لینک دانلود :

http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/7000013890105.pdf

لینک کمکی دانلود از ایران سازه

دانلود مقالات تخصصي با گرايش مهندسي سازه

 

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 

 


منبع : ایران سازه
دانلود مقاله بكار بردن سيستم گهواره اي در بهسازي سقف و فونداسيون
ايمان الياسيان،كارشناس ارشد سازه
حسين ميسيمي،دكتراي عمران
چكيده
اجراي فونداسيون گهواره اي بر روي فونداسيون بتني اين قا بليت را دارد كه نيروي زلزله وباد را مستهلك كند واز واژ گوني وخرابي سا ختمان جلوگيري نمايد. هنگامي كه زمين لرزه رخ مي دهد. سا ختمان هما نند يك گهواره عمل مي كند وپايداري خود را حفظ كرده و واژگون نمي شودكليساي وانك يكي از ابنيه افتخارآميز جلفا است و محل خلافت ارامنه ايران وهندوستان مي باشد و در سال 1606 همزمان با استقرار ارامنه در ايران ميباشد. در اين تحقيق به كمك سقف گهواره اي اين كليسا بهسازي گرديد و با روش فونداسيون گهواره اي قارچي و سقف گهواره اي و سيستم آونگي مي توان سازه ها را مقاوم سازي نمود كه به آن مي پردازيم. 

لینک دانلود از ایران سازه

دانلود مقالات تخصصي با گرايش مهندسي سازه

 

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ شنبه 10 دی 1390برچسب:, ] [ 21:35 ] [ حسین ]
درباره وبلاگ

امیدوارم این وبلاگ برای شما مهندسان جوان مفید بوده باشه... /زکات علم نشر ان است/ ایمیل بنده : yas.4433@yahoo.com www.yasy.lxb.ir
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 1935
بازدید کل : 27417
تعداد مطالب : 318
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

X